torsdag den 17. december 2009

Min haspemølle


Igår kunne jeg så hente min haspemølle efter endt renovering. Den virker bare og er rigtig flot lavet. Jeg har da selvfølgelig allerede haft den i brug. Mange vil måske synes at den ikke er særlig handy, men den er super god for mig. Jeg ønsker mig da også en lille en til at tage med i tasken. Jeg har nu også en vis respekt for gammelt håndværk som dette og som heldigvis er intakt og brugbart endnu. Garnvinden som hører med, er ikke den originale, er vi enige om. Men "træmanden" har fundet en model til hvordan en ny og mere passende skal se ud. Så.....måske en gang jeg finder på at få ham til at lave den, men det koster jo !
Ligenu spinder jeg Blue Faced Leichester uld. Forhåbentlig bliver det så jævnt at det kan bruges til lidt pænere strik. Et dejligt sjal måske.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar