lørdag den 19. marts 2011

Skøn dag i Ry


6 strikkeglade kvinder fra Als drog tidligt afsted mod Ry, så vi kunne få mest muligt ud af dagen. Jeg startede med en workshop i neverkont strik hos Joan Øxenholt. Vi var alle vildt koncentrerede og Joan en meget engageret lærer. Og sandelig om det ikke lykkedes for mig at lære de grundlæggende teknikker. så nu kan jeg sørme strikke vrang på retsiden, altså strikke baglæns i stedet for at vende strikketøjet 100 gange med 6 masker af gangen der skal strikkes. Det er helt bestemt noget jeg skal lave mere af. Jeg var også inde og høre Bodil Munch fortælle om sine flotte sjaler og strikketeknikken bag dem. Her fik vi bestemt nogle gode fif med hjem, til mønsterstrik. Alle mine følgekvinder kunne melde tilbage om en god og lærerig dag. Hovederne var i hvert fald sprængfyldte med inspiration til nye projekter. En skæg snak vi havde igang drejede sig om hvor mange strikketøjer man sådan kunne ha igang på én gang. Der lød lige fra 1 til 8 :-) Jamen man skal da ha et til en hver lejlighed. Tvstrik, morgenstrik, alenestrik osv.
 

En stor tak til Birthe og Spindeforeningen for at arrangere sådan en skøn dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar