fredag den 22. marts 2013

Strik og velvære


Så forsvandt resten af ugen med travlhed og lidt lange dage.
Jeg var jo på kursus i Tind tekstil og kunst sidste weekend sammen med Birte og som dagene går og de forskellige teknikker får lov til at bundfældes i min hukommelse, forstår jeg godt hvorfor jeg var så træt, hver aften.
Der var fuld koncentration på når vi strikkede.
Ind i mellem kunne man ikke høre at der sad 14 kvinder og strikkede.
Koncentrationen var høj og ind i mellem har vi nok lignet de små skolepiger der skulle lære at strikke ;-)
Vi fik lært en masse om pæne opslagninger til ethvert stykke strik. En medkursist havde funder en bog med, jeg mener over 200 forskellige måder!
Der blev vist forskellige aflukninger, smukke kanter og det perfekte knaphul fik vi også lært.
Jeg synes Hanne er en formidabel underviser med stor tålmodighed og lydhørhed overfor sine elever. Bodil styrede tidsplanen så intet blev glemt og vi fik rigtig lækker mad serveret fra Vestkystens gårdbutik. Ja og at man kan sidde med så dejlig en udsigt hele dagen, gør jo det hele endnu bedre.
Jeg synes det var dejligt at møde så mange strikkende kvinder, med vidt forskellig baggrund og se at en fælles interesse kan samle os. Sådan har jeg det også med spinderiet. Strik og spind, bryder alle mure ned og man bliver lige, fordi man brænder for det samme.
Jeg fik hilst på nogle af de medbloggere, Lene, Tine og Gitte som jeg af og til læser med hos og kommenterer hos.
Lørdag prøvede vi en times Yoga. Spændende, men også hårdt. Det kræver nok mere end én gang for at få noget ud af det.


Søndag var der linet op til wellness i form af ansigtsmassage, som vi skulle lave på hinanden. Pia fra Pure Care stod for det. Det var rigtig dejligt at prøve og det er nogle lækre produkter.
Da vejrudsigten ikke lovede det bedste kørevejr for os der skulle sydpå, valgte vi at køre til middag.
Vi kom dog heldigvis hjem uden at køre i de store snemængder. Vi kørte nemlig langs vestkysten hjem, hvor det knap var så slemt.
Det er ikke sidste gang jeg melder mig til strikkekursus. Det var så hyggeligt og lærerigt, ja og så havde vi det vældig skægt med at strikke prøveklude om aftenen, fordi Birte og jeg, fandt et fælles strikkeprojekt som vi selv, skulle regne ud:-)
Tak til Bodil, Hanne og medkursister for nogle hyggelige dage.









4 kommentarer:

  1. Ja det har virkelig været en dejlig weekend! Tak for hyggelig selskab :-)

    SvarSlet
  2. Åhhh altså...er da død-misundelig i den helt store stil. Må simpelthen med en anden gang :-)
    MEN det er dig så vel undt, kære Kis. Og skønt at I havde en dejlig weekend.

    Knus

    SvarSlet
  3. Jeg siger også tak for hyggeligt selskab.
    Dejligt at være i så godt selskab og samtidig lære spændende ting :-)

    SvarSlet
  4. Tak for sidst, det var simpelthen så hyggeligt at møde dig. Jeg vil huske dig for dit helt vidunderlige syngende sønderjyske mål - det lyder så godt :-)

    SvarSlet